سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اردک من

نظر

نژاد روئن (Rouen)[ویرایش]


یک اردک روئن ماده

منشأ این نژاد روئن در ایالت نرماندی فرانسه‌است که نام نژاد نیز از نام آن گرفته شده‌است و این نژاد تا حدودی شبیه نژاد پیکن است. این نژاد در اصل از نژاد اردک وحشی مالارد منشعب شده و اردک نر آن دارای بال و پرهای زیبای آبی و سبز و سیاه است و در لابلای آن خطوطی سفید قرار دارند. وزن اردک نر در حدود 5/4 کیلوگرم و وزن اردک ماده 4 کیلوگرم است. 

 

نژاد ایلسبوری (Aylesbury)[ویرایش]


اردک ایلسبوری نر

اردکی تنبل و سنگین‌وزن از اردک‌های نژاد گوشتی است که منشأ آن دره ایلسبوری در حومه شهر لندن در انگلیس است، و وزن اردک نر آن در حدود 5/4 کیلوگرم و وزن اردک ماده در حدود 4 کیلوگرم است. این نژاد برای تولید گوشت مناسب است. اردک ایلسبوری منقاری بلند، راست و به رنگ سفید صورتی فام، و پاهای پرتقالی رنگ دارد و بر خلاف رنگ پوست سایر نژادهای اردک که معمولاً زرد است رنگ پوست اردک ایلسبوری سفیداست. میزان تولید تخم آن سالیانه در حدود یکصد عدد تخم است.

 

 

نژاد آنکونا (Ancona)[ویرایش]


دسته ای از چند اردک آنکونا

این اردک جزو نژادهای گوشتی است و معمولاً جوجه‌های آن به رنگ شکلاتی و سفید و اردک‌های بالغ به رنگ سیاه و سفید‌اند. سر و گردن و سینه معمولاً به رنگ سفید و باقی اجزای بدن به رنگ سیاه است. گفته شده‌است که آنکوناها در اوایل قرن بیستم در انگلستان توسعه یافت، اما تا سال 1984 در در ایالات متحده در دسترس نبود.

 

 

نژاد هند شرقی سیاه (Black East Indies)[ویرایش]


یک هند شرقی سیاه در باغ وحش تابور

رنگ رنگین‌کمانی پرهای سبز – سیاه این اردک بسیار زیباست و کمتر در سایر پرندگان اهلی یافت می‌شود و فقط شاید بتوان همانند آن را در نژاد کایوگا (Cayuga) مشاهده کرد. این نژاد کمی بزرگ‌تر و بامزه تر از نژاد کال (Call) است. تعدادی از اردک‌های ماده این نژاد به رنگ سفید نیز دیده می‌شوند، اما این اردک‌ها همیشه جوجه‌های سیاه یکدست تولید می‌کنند.

از گفتنی‌های جالب این نژاد تغییر رنگ تخم‌های آن است، به‌طوری‌که رنگ تخم‌های آن در آغاز فصل تخمگذاری به رنگ سیاه یا خاکستری تیره می‌باشد و بعدها در میانه دوران تخمگذاری به تدریج رنگ پوسته تخم آن تغییر کرده و به رنگ خاکستری روشن یا آبی در می‌آید.